ΕΙΣΑΓΩΓΗ μέρος 2




ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

Υάκινθος
Υεμένη
Αφηγητής
Ποιητής
Νυχτερίδα
Χορωδία






Αφηγητής
Μεγάλωσα απότομα πέφτοντας από τα σύννεφα
στα πιο σκληρά χώματα της αλήθειας
άλλοτε αγνάντευα τον έναστρο ουρανό
κι άλλοτε ταξίδευα μέσα στ’ ασπρισμένα σύγνεφα
η ζωή εκεί ξεκινούσε από τα παραμύθια
ερχόντουσαν οι νεράιδες τ’ απογεύματα
και πλάνευαν τη φαντασία με το ραβδί τους.
Στεκόμουν ώρες στα κάτασπρα σεντόνια
πάνω στα γέλια της ευτυχίας
μα η χαρά της αγαλλίασης με συνεπήρε.
Ύστερα ήρθε εκείνη η νυχτερίδα
εξόριστη απ’ τον αστρόκοσμο
παγιδευμένη ανάμεσα στο ψέμα και την αλήθεια
‘είμαι νεράιδα’ μου είπε
‘αλλά κι εσύ μεγάλωσες απότομα’
- την ακολούθησα -
βρέθηκα ξαπλωμένος στο χώμα
πεσμένος μπρούμυτα, ανάμεσα στα πόδια της
κι αγνάντευα τα καραβάνια της Σταδίου
‘πάρε με’ της είπα
‘αυτός ο κόσμος δε γεννήθηκε για μένα’
ύστερα σήκωσε τα πόδια κι έφυγε
‘πάρε με μαζί σου’
‘κι έλα να πετάξουμε πίσω στ’ αστέρια’.

Η νεράιδα χάθηκε άξαφνα
ανάμεσα στα πρώτο φέγγισμα του δειλινού
και τη φασαρία των αυτοκινήτων
ανέβηκα στο πάλλευκο σπίτι μου
να βρω την υγειά μου πλημμυρισμένος από τα ψέματα…

Υάκινθος
Σήμερα λέω να κάνω μια παράβαση
και τα μισά απ’ αυτά που ‘χα να πω, να τα διαγράψω
ή αν θες, να τα μοιράσω σε κομμάτια
και ν’ αποκρύψω τα μισά ή αν θες να πω και ψέματα
λίγα μικρούλια ψεματάκια για την αλητεία
είναι για το γαμώτο που δεν πρόκαμα ακόμα να ημερέψω τις ανάγκες μου
ή που δεν έφτασε η συστοιχία του καιρού να γαληνέψω

είναι για το γαμώτο που όλα αυτά που σου μαζεύονται
φαντάζουν κάποια στιγμή πελώρια ή και σκάρτα
και η ταξινόμηση που έκανες κατά καιρούς
γίνηκε μια τρύπια υπερηφάνεια, άναρχα δομημένη μέσα σε κουτάκια…

...

Σχόλια