Car Pooling


Κάτι πολύ ενδιαφέρον για σήμερα, πέρα από τη λογοτεχνία, για να ξεφύγουμε λίγο, αλλά και για να μάθουμε κάτι που ίσως δε γνωρίζαμε μέχρι σήμερα...

Το κείμενο από τη Βίκυ Νικολαΐδου και το τελευταίο "Πράσινο" τεύχος του περιοδικού "Μονόπολη" που διανέμεται δωρεάν! Περιοδικό Μονόπολη, τεύχος 63
Απρίλιος-Μάιος 2007


Την επόμενη φορά που θα κυκλοφορείτε σε ώρα αιχμής, παρατηρήστε γύρω σας πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με έναν και μοναδικό επιβάτη: τον οδηγό τους.
Η ιστορία θα συνεχίζεται πανομοιότυπα, αν εμείς οι ίδιοι δεν κάνουμε κάτι γι’ αυτήν.
Αυτό σκέφτηκαν ο Γιώργος Σακελλάρης και η Παρασκευή Τσιάρα, οι δημιουργοί του carpooling.gr που από τον Ιανουάριο του 2006 προσπαθούν να συντονίσουν τις κοινές μας διαδρομές.
Mε δωρεάν εγγραφή, υποψήφιοι οδηγοί και επιβάτες “καταθέτουν”
τις διαδρομές τους και αναζητούν το έτερόν τους ήμισυ στις καθημερινές μετακινήσεις ή και σε υπεραστικά ταξίδια. Το όφελος πολλαπλό: αυτοί που εφαρμόζουν το car pooling βλέπουν τη διαφορά στην τσέπη τους, αφού εξοικονομούν
μέχρι και 100 ευρώ τον μήνα!
Το κέρδος, όμως, είναι και ευρύτερο, γιατί με το car pooling μειώνεται ο αριθμός των μετακινούμενων αυτοκινήτων, άρα και η κατανάλωση ενέργειας, τα ποσοστά ρύπανσης και –φυσικά– η κίνηση.
Τόσο απλά, και επίσης ευχάριστα, αφού η μοναξιά
μέσα στην κίνηση μπορεί να γίνει αφόρητη ενώ η χρήση
κινητού για να σπάσει η ανία έχει καταντήσει σχεδόν απαγορευτική (πρόστιμο 100 ευρώ, και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες). Η έννοια του car pooling σε κάποιες πόλεις του εξωτερικού είναι τόσο διαδεδομένη, ώστε υπάρχουν προκαθορισμένα σημεία (πιάτσες) όπου οι επίδοξοι επιβάτες περιμένουν και οι οδηγοί σταματούν για να πάρουν όποιον μπορεί να εξυπηρετείται από τη διαδρομή τους. Στην Αμερική η λογική της κοινής εξυπηρέτησης με ένα αυτοκίνητο ενθαρρύνεται σημαντικά από το κράτος, αφού έχουν δημιουργηθεί ειδικές
λωρίδες για οχήματα με περισσότερους από έναν επιβάτες (High Occupancy Vehicle Lanes), δίνοντάς τους προτεραιότητα και απαλλάσσοντάς τα από διόδια.
Η απουσία αντίστοιχων κινήτρων στη χώρα μας δεν ευνοεί τη διάδοση του car pooling, ειδικά αν λάβουμε υπ’ όψη μας και την ιδιαίτερη σχέση του Έλληνα με το όχημά του. Στη Θεσσαλονίκη, μόνο το 5% δήλωσε διατεθειμένο ν’ αλλάξει
καθημερινές συνήθειες για να κερδίσει 25% σε χρόνο και 50% σε κόστος μετακίνησης.
Παρ’ όλα αυτά, μέσα σ’ έναν χρόνο λειτουργίας, τα μέλη του carpooling.gr ξεπέρασαν τα 1.300, ενώ περίπου 4.000 άνθρωποι επισκέπτονται το site κάθε μήνα! Μια αντίστοιχη ιντερνετική προσπάθεια, το ixtrip.gr που μετρά μόνο λίγους
μήνες ζωής, συγκεντρώνει περίπου 1.000 επισκέπτες τον μήνα.
Ο δημιουργός της ιστοσελίδας του Ελληνικού Συνεπιβατισμού,
κ. Δημήτρης Παπαράκης, φαίνεται ικανοποιημένος από την πρώτη αυτή ανταπόκριση και ελπίζει σε ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή:
«όσοι περισσότεροι ακολουθήσουμε, τόσο καλύτερη ποιότητα ζωής θ’αποκτήσουμε». Για θέματα ασφάλειας –που απασχολούν πολλούς– τα sites παρέχουν προφίλ των χρηστών με τις συνήθειές τους (π.χ. κάπνισμα) καθώς και στοιχεία επικοινωνίας για να συζητήσετε τις λεπτομέρειες πριν τη διαδρομή.
Δοκιμάστε! Ίσως ανακαλύψετε έναν νέο φίλο.

Σχόλια

  1. Να ρωτήσω κάτι άσχετο?
    Εμείς γιατί δεν φτιάχνουμε ένα free έντυπο λογοτεχνίας, εφόσον όσοι το δοκίμασαν πέτυχε σαν εγχείρημα, τόσο που πλέον καθημερινά κυκλοφορεί και ένα νέο free press;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου