Αναρτήσεις

«Αναγνώσεις, αναγνώστες και αναγνώστριες: Το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα»

Εικόνα
Εκδήλωση-Πρόσκληση  «Αναγνώσεις, αναγνώστες και αναγνώστριες: Το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα» Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου του, συντόνισε και χρηματοδότησε την έρευνα «Αναγνώσεις, αναγνώστες και αναγνώστριες: Το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα». Η εν λόγω έρευνα, με θέμα την αναγνωστική συμπεριφορά, διενεργήθηκε από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, υπό την επιστημονική διεύθυνση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, καθηγητή κοινωνιολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφονται οι αλλαγές στην αναγνωστική συμπεριφορά σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη έρευνα που είχε διεξαχθεί το 2010 από το Ε.ΚΕ.ΒΙ. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα του ΟΣΔΕΛ είναι η διαπίστωση ότι το βιβλίο και η ανάγνωση αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την προσωπική και επαγγελματική εξέλ

«Η Ατέρμονη Απεραντοσύνη του Ανέφικτου» - Στοχασμοί της Σπυριδούλας Σαμούρη

Εικόνα
  από την ποιητική συλλογή  « Απάνθισμα 2006-2021 » Γιώργος Σ. Κόκκινος, εκδ. Γράφημα 2022 «ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ», Γ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ, «Η ΑΤΕΡΜΟΝΗ ΑΠΕΡΑΝΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΑΝΕΦΙΚΤΟΥ» της Σπυριδούλας Σαμούρη   ~ ~ ~     Συγνώμη, Γιώργο Κόκκινε, μα δεν σε ήξερα, δεν είχα διαβάσει κείμενο σου, μέχρι πριν μόλις λίγες μέρες, τότε, που η εξαιρετική μου φίλη, Νόπη Ταχματζίδου, μού άνοιξε τον δρόμο προς το «Απάνθισμα» του λόγου σου και προχώρησε και παραπέρα ζητώντας μου να λάβω τον λόγο στη σημερινή συνάντηση μιλώντας για τη γραφή σου. Το ίδιο εκείνο βράδυ, ή μάλλον, τα ίδια εκείνα μεσάνυχτα κύμα συγκίνησης και γλυκού πόνου με συνεπήρε γοητευμένη από τα κείμενά σου που αναζήτησα στο διαδίκτυο καθώς με κατακτούσε το ένα μετά το άλλο.   Αυτή τη γοητεία θα προσπαθήσω να ζωγραφίσω σήμερα με το «Απάνθισμά» σου. Τα κείμενα αποτελούν μία ειλικρινή, πικρή, αληθινή πηγή αυτογνωσίας και ετερογνωσίας στον δρόμο της ζωής, με τα πάθη του ανθρώπου και τα λάθη του που στέκουν σαν δαίμονες τη μία στιγμή μα και φάροι στα επόμενα φ

Παρουσίαση ποιητικής συλλογής «Απάνθισμα 2006-2021» - Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

Εικόνα
  Σας προσκαλούμε για την παρουσίαση της συλλογής  Απάνθισμα 2006-2021 του Γιώργου Σ. Κόκκινου ζωντανά μέσω του δικτύου του Bookia.gr τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 και ώρα 7.30 μ.μ. Την παρουσίαση θα συντονίσει η φιλόλογος κυρία Νόπη Ταχματζίδου με ομιλητές τους φιλολόγους:  Σπυριδούλα Σαμούρη, Στέλιος Καράκαρης, Πανταζής Μητελούδης και την Νόπη Ταχματζίδου . Στην παρουσίαση θα μας τιμήσει με την κιθάρα της η Καλλιόπη Ηλιοπούλου με το μελοποιημένο ποίημα του βιβλίου ''Μέσα στον Έρημο Σταθμό'' και ο Νικόλας Ρέγκος με την πρώτη δημόσια εκτέλεση του τραγουδιού ''Το Μπλε Παράπονό σου'' από το βιβλίο. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσα από το κανάλι ζωντανών μεταδόσεων του Bookia.gr και μπορείτε να την παρακολουθήσετε μέσα από τον παρακάτω σύνδεσμο.

Μέσα στον Έρημο Σταθμό - Γ. Κόκκινος - Κ. Ηλιοπούλου | Official Audio Release 2022

Εικόνα
Μέσα στον Έρημο Σταθμό - Γ. Κόκκινος - Κ. Ηλιοπούλου  Official Audio Release 2022 ©+℗ Kalliopi Iliopoulou | 2022 Συντελεστές Μουσική: Καλλιόπη Ηλιοπούλου Στίχοι: Γιώργος Σ. Κόκκινος Ερμηνεία: Καλλιόπη Ηλιοπούλου Ενορχήστρωση: Ιάσων Ηλιόπουλος Φωτογραφία/ Artwork : Βαγγέλης Ευαγγελίου    www.evangeliou.photography Έπαιξαν οι μουσικοί: Ηλεκτρική κιθάρα: Καλλιόπη Ηλιοπούλου Προγραμματισμός - Πλήκτρα: Ιάσων Ηλιόπουλος Μίξη –  Mastering : Ιάσων Ηλιόπουλος Στίχοι Μέσα στον έρημο σταθμό πάνε κι έρχονται τα τρένα κι απ’ τα βαγόνια κατεβαίνουν οι αγάπες που δεν αντέξανε ποτέ το χωρισμό με τα φτερά τους σπασμένα. Άυλοι άνθρωποι, κορμιά αγανακτισμένα που ’μαθαν πρόστυχο πως είναι το φιλί και σουλατσάρουνε σκυφτοί στις αποβάθρες κι η μέρα δε θα τους χαρίσει άλλο πρωί. Ρεφρέν Κρατούν βαλίτσες με χιλιάδες αναμνήσεις, με το κορμί να κουβαλάει τις πληγές. Τη μνήμη, μάτια μου, δε σβήνεις όταν θες, σε σβήνει εκείνη με τη μια, όταν θελήσει, όταν το βάρος της κανείς δε θα κρατήσει. Μέσα στον έρημο σταθμό

Συνέντευξη του Γ. Κόκκινου στο νέο ιστολόγιο Βιβλιοβάμων

Εικόνα

Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής - Ευρετήριο Θεμάτων

Εικόνα
  Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής Μια συνοπτική ματιά στη Θεωρία της Λογοτεχνίας (ευρετήριο θεμάτων) Στιγμιότυπα μέσα από την προσωπική έρευνα στη βιβλιογραφία και τις διαδικτυακές πηγές που αφορούν το σύνολο της θεωρίας Λογοτεχνίας επικεντρωμένη στην Ελληνική γραμματολογία Λογοτεχνικά είδη και γένη - Λυρισμός, Υφολογία και Ποιητική γλώσσα Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Α' Σάτιρα - Ελεύθερος στίχος - Διδασκαλία στη Λογοτεχνία Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Β' Ακροστιχίδες και άλλες μορφές ποιητικών ειδών Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Γ' Τέχνη και Ηθική - Η προσφορά των νέων στη Λογοτεχνία Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Δ' Λογοτεχνία και διαδίκτυο Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Ε' Οι έννοιες Λογοτεχνία και Παραλογοτεχνία Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος ΣΤ' Καλλιτεχνικά κινήματα - Το μυθιστόρημα Περί Λογοτεχνίας και ποιητικής - Μέρος Ζ' Αναδημοσίευση στο Θυμοσοφείν εναλλακτικοί υπερσύνδεσμοι για την περίπτωση προβ

Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μέρος Ζ’

Εικόνα
Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μ έρος Ζ’ Μια συνοπτική ματιά στη Θεωρία της Λογοτεχνίας Αλεξανδρινή εποχή και η γένεση του μυθιστορήματος Κατά τους κλασικούς χρόνους, οι ποιητές επιδίδονται σε ένα ποιητικό είδος (τραγωδία, κωμωδία κλπ) και μέσα από αυτό ξεχωρίζουν, ενώ κατά την Αλεξανδρινή εποχή ο ίδιος ποιητής συνθέτει έργα που ανήκουν σε διαφορετικά ποιητικά είδη. Τα πρώτα ποιήματα αυτής της περιόδου είναι Ελεγείες, Επιγράμματα και Έπη. Η Αλεξανδρινή ποίηση έδωσε τα πιο πρωτότυπα και αξιόλογα έργα στα λεγόμενα μικρά ποιητικά είδη, όπως το Ειδύλλιο ή Βουκολικό ποίημα, τον Μίμο και το Επίγραμμα που προαναφέραμε. Στον πεζό λόγο, μόνο ένα πολύ μικρό μέρος έφτασε σε μας από τα Αλεξανδρινά χρόνια, όμως αυτή η λογοτεχνία άσκησε μεγάλη επίδραση στα μετά-Αλεξανδρινά χρόνια και ακόμα μεγαλύτερη στη λατινική λογοτεχνία. Μετά την επιβίωση και τις επιδράσεις αυτές η Αλεξανδρινή παραγωγή σε πεζό λόγο κατέχει σημαντική θέση στη γραμματολογία. Οι παπυρολογικές έρευνες έδειξαν ότι ως γραμ

Φωτεινή Αγγουριδάκη - Ποιήματα

Εικόνα
Φωτεινή Αγγουριδάκη  Ποιήματα «σμικρύναμε τις αποστάσεις, μα.... απομακρύναμε τις καρδιές μας με φωνές και εντάσεις , που δεν έχουν Λόγο να υφίστανται....» Κομμένες συλλαβές Δυσπρόσιτα τοπία γίνανε τα μάτια σου κομμένες συλλαβές, δίχως μια στάλα ουσία μεταφρασμένη προσευχή , άψυχη ικεσία αφού δε μπόλιασες νωρίς τα δυό κομμάτια σου *** Η σκέψη, φέρνει αναστάτωση στη θύμηση ρολάρει απόβραδα στων μοναχών την πόρτα ώρες παλλόμενες, δονούν, αγαπημέν' ακόρντα είναι μεγάλη της στιγμής ετούτη η τίμηση *** Ποια γενναιότητα μας κρύβει τώρα η ζωή με τις σκιές να πολεμάμε και τους βρόγχους αμετανόητοι κι ανέραστοι στις εποχές *** Κι ο χρόνος, μας γυρνάει στη δική του τη γραμμή με τις συχνότητες που ξέρει και τους τρόπους σαν κουβαλάμε άδοξα δικές του ενοχές από τη συλλογή ''Σονέτα'' Μονάχος σύ Στον τόπο αυτόν που οι θεοί γεωμετρούσαν βάλαν θεμέλιο την πατρίδα, άγρια σκυλιά μήν την αφήσουνε ολόρθη στα σκαριά ολημερίς κι ολονυχτίς την πελεκούσαν *** Ζητούνε ρέστα εκ των υστέρων

Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μέρος ΣΤ’

Εικόνα
  Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μ έρος ΣΤ’ Μια συνοπτική ματιά στη Θεωρία της Λογοτεχνίας   ''..Στον χώρο των social media μοιάζει σαν η ποίηση να αποκτά ξανά τον κοινωνικό ρόλο που είχε σε παλαιότερες εποχές, ως μέσο επικοινωνίας. Ενώ η ίδια παραμένει πάντοτε έκφραση ατομικών αισθημάτων, το μέσον με το οποίο διαδίδεται έχει τη δύναμη να πολλαπλασιάζει   τον αντίχτυπό της, να εκφράζει δηλαδή κάτι υπερατομικό, το συλλογικό αίσθημα μιας ορισμένης συγκυρίας. (...) Oφείλουμε να ξεφύγουμε άρα από την προκατάληψη ότι η ποίηση δεν διαβάζεται σήμερα, μια προκατάληψη η οποία μάλλον είχε δημιουργηθεί από την όντως χαμηλή έως μηδαμινή κίνηση των ποιητικών βιβλίων. Αν τα βιβλία ποίησης μένουν στα αζήτητα, τα ποιητικά κείμενα που είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο και διακινούνται στα social media είναι άπειρα και όλων των ειδών και των ποιοτήτων. (...) Μετά έρχονται τα λάθη της αντιγραφής. Μόνον το σκανάρισμα από σελίδα βιβλίου μας δίνει τη βεβαιότητα ότι οι αναρτώμενοι στίχοι είναι έ