Αναρτήσεις

Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μέρος Β’

Εικόνα
  Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μ έρος Β’ Μια συνοπτική ματιά στη Θεωρία της Λογοτεχνίας   Με την σάτιρα ο συγγραφέας έχει την δυνατότητα να στραφεί ενάντια στην ανθρώπινη συμπεριφορά, συχνά καυτηριάζει ξεπερασμένες καταστάσεις, ιδέες ή αντιλήψεις, στηλιτεύει τα ανθρώπινα ελαττώματα και τα κακώς κείμενα της κοινωνίας. Επιχειρεί με λίγα λόγια τον εμπαιγμό κάποιας έννοιας ή προσώπου με σκοπό την βελτίωση, σε σημείο που η απλή κωμωδία στέκεται αδύναμη να δημιουργήσει προβληματισμό, ενώ αρκετές φορές προσδίδει μια πικρή αίσθηση. Η ιστορική εξέλιξη της ορολογίας έχει να αντιμετωπίσει ένα χάος βιβλιογραφίας και μια μεγάλη γκάμα ορισμών (ειρωνία, παρωδία, χιούμορ, μπουρλέσκο, καρικατούρα, γκροτέσκο, μεταμφίεση). Η σύγχυση των εννοιών ενισχύεται από μελετητές που ταξινομούν την παρωδία μέσα στη σάτιρα, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως η σάτιρα είναι μια ιδιαίτερη διάσταση του κειμένου που παρωδείται, ενώ άλλοι θεωρούν την παρωδία μια από τις τεχνικές της ειρωνίας ή ακομα πως η ειρωνία είν

Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μέρος Α’

Εικόνα
Περί Λογοτεχνίας και Ποιητικής – Μ έρος Α’ Μια συνοπτική ματιά στη Θεωρία της Λογοτεχνίας   Ο διαχωρισμός και η κατάταξη των κειμένων της λογοτεχνίας σε ειδικές επιμέρους κατηγορίες πηγάζει από την ανάγκη του ανθρώπου να ταξινομεί τα αντικείμενα που εξετάζει. Η έννοια της ''Λογοτεχνίας'' και ''Λογοτεχνικότητας'' επηρεάζονται από τις εκάστοτε προσεγγίσεις της θεωρίας και της κριτικής. ''Λογοτεχνικά γένη ονομάζονται οι ευρείες κατηγορίες λογοτεχνημάτων, στις οποίες εντάσσονται τα επιμέρους λογοτεχνικά είδη. Ποιά και πόσα είναι τα γένη εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από την εκάστοτε λογοτεχνική θεωρία. Η παλαιότερη διάκριση ορίζει τρία λογοτεχνικά γένη: το έπος, το δράμα και τη λυρική ποίηση. Στην ελληνική βιβλιογραφία συναντάμε ως πρωταρχική τη διάκριση των λογοτεχνικών έργων στις τρεις μεγάλες κατηγορίες: ποίηση, πεζογραφία και θέατρο.'' (1) Στην Ελληνική Γραμματολογία έχει καθιερωθεί η διάκριση της λογοτεχνίας σε Ποίηση, Πεζογραφία

Συνέντευξη του Γιώργου Σ. Κόκκινου στο Art Of Living

Εικόνα
Συνέντευξη: Γιώργος Κόκκινος Ο ποιητής που αγαπήθηκε μέσα απ' το διαδίκτυο ! στο Art Of Living Η ολόφρεσκη και όμορφη σελίδα Τέχνης Art Of Living είναι ένας καινούργιος ιστότοπος που παρουσιάζει νέα για την λογοτεχνία, τη μουσική, το βιβλίο, το θέατρο και όλες τις μορφές Τέχνης. 10/11/2021

Η αυξητική τάση στη διαδικτυακή δημοφιλία του ποιήματος ''Μέσα στον έρημο σταθμό''

Εικόνα
Όταν γραφόντουσαν αυτοί οι στίχοι του ποιήματος ''Μέσα στον έρημο σταθμό'' το 2008, δεν περίμενα ποτέ ότι θα γνώριζε τόσο μεγάλη δημοσιότητα στο διάβα των ετών. Φτάνουμε σήμερα 13 χρόνια μετά, το 2021, κι ενώ είχε συμπεριληφθεί στη συλλογή ''Φυγείν Εστί'' το 2018 ως φαίνεται, τουλάχιστον 8 άτομα που ασχολούνται σοβαρά με την φωτογραφία το ανέδειξαν με τις φωτογραφικές δημιουργίες τους το προηγούμενο χρονικό διάστημα και τους ευχαριστώ βαθύτατα  (_heartview_, George g. landscapes, Giannis Matakakis, mariakarampouta, lexidada, Foto Mpouzis Chania, Χάρης Σιαπουτής, Rafail Fytopoulos) . Επισημαίνω επίσης πως το γραπτό περιλήφθηκε σε αφιέρωμα με θέμα ''τα τρένα στην Λογοτεχνία'' στο πάντα φιλόξενο ιστολόγιο Homo Universalis μαζί με άλλα αντίστοιχα κείμενα. Από καρδιάς σας ευχαριστώ όλους!  Ακούστε το ποίημα ' 'Μέσα στον Έρημο Σταθμό'' στη μελοποιημένη του πλέον εκδοχή από την Καλλιόπη Ηλιοπούλου, που κυκλοφόρησε σε digital

Το Super 8 και τα μυστικά του (Βιβλίο, 1983, Εκδ. Κωτσιανάς)

Εικόνα
Για τους φίλους κινηματογραφιστές που ασχολούνται με το πρότυπο Super 8 μιας και στις μέρες μας γνωρίζει πάλι άνθηση, αξίζει η αναφορά μιας κυκλοφορίας βιβλίου στα Ελληνικά, που αποτελεί την βίβλο του Super 8, από το μακρινό 1983 και από τις εκδόσεις Κωτσιανάς, με τίτλο  Η κινηματογράφηση και η Τεχνική της   [Το βιβλίο του Ερασιτέχνη Κινηματογραφιστή. Το Super 8 και τα μυστικά του] Η έκδοση θεωρείται εξαντλημένη σήμερα αλλά μπορείτε να βρείτε το βιβλίο σε σημεία πώλησης εξαντλημένων τίτλων, με μια τυπική τιμή αναφοράς τα 20 έως 30 ευρώ. Πρόκειται για μια πολυτελή σκληρόδετη έκδοση 300 έγχρωμων ιλουστρασιόν σελίδων με φωτογραφίες, σχέδια και πίνακες ενώ αποτελεί συλλογικό έργο. Περιεχόμενα του τίτλου θα βρείτε στις φωτογραφίες της ανάρτησης και φυσικά το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Η κινηματογράφηση και η τεχνική της (Κωτσιανάς, 1983) [το βιβλίο του ερασιτέχνη κινηματογραφιστή. Το Super 8 και τα μυστικά του] Τιμή:  20 έως 30€ Τίτλος: Η κινηματογράφηση και η τεχνική της   το βιβλίο του

Γιώργου Σ. Κόκκινου - Αποσκέψεις

Εικόνα
 Γιώργου Σ. Κόκκινου - Αποσκέψεις Σκέψεις από το Facebook ''Η ποιητική είναι μια υπερβατική, πέρα από την ανθρώπινη υπόσταση και τον υλιστικό μας κόσμο, λειτουργία όπου μέσα από τις διεργασίες του στιχουργικού ειρμού σκέψης προκύπτουν αφύσικες προεκτάσεις'' (28/02/2021) Έτσι δεν κάνουμε Τέχνη παιδιά .. Είμαι από τους ανθρώπους που με ενοχλούσε και με ενοχλεί το ''εμπόριο'' Τέχνης και θα συνεχίσω να ενοχλούμαι όσο διαπιστώνω περιστατικά επιχειρηματικότητας στους Δημιουργούς. Υποτίθεται ότι φτιάχναμε Τέχνη για να συνεισφέρουμε στο κοινό αίσθημα κι όχι για να πασχίζουμε να την πουλήσουμε ή να πληρώσουμε για να παραχθεί το μέσο επωφελούμενοι πίσω τα τριπλά έσοδα σαν κοινοί επιχειρηματίες. Αυτό μπορεί να λέγεται κάποιας μορφής επένδυση, αλλά στην πραγματικότητα λέγεται πληρωμένη (εκ των προτέρων) Τέχνη, κάτι ανήκουστο, άρρωστο για έναν καλλιτέχνη που τον ενδιαφέρει να δημιουργήσει και να δείξει την δουλειά του στον κόσμο πριν αυτή να έχει αξιολογηθεί κάπως ή

Σπυριδούλα (Υρώ) Γιολδάση - Πολλαπλασιασμός

Εικόνα
 Σπυριδούλα (Υρώ) Γιολδάση - Πολλαπλασιασμός Πολλαπλασιασμός ~~ Εκείνη την ομορφιά, που αδέξια μάζεψα απ’ τα ακροδάχτυλά σου, καθώς τρέμανε κι ασυνείδητα διεκδικούσαν μια αγκαλιά να τα ζεστάνει Εκείνη τη χώρα που μαζί φτιάξαμε για να ‘χει ο έρωτας καταφύγιο και σωτηρία ο κόσμος Κι όλα τα σημαιοστολισμένα αγαλματάκια ακούνητα που παίξαμε, να ‘χει μνημείο και πατρίδα, το παιδί Θα ανθίσουνε ξανά οι αμυγδαλιές Κι οι κερασιές Και τ’ άστρα Και τα σποράκια στην πλατεία που πετούσες, για να φάνε τα πουλιά Θα γίνουν δέντρα και φτερά Και μη φοβάσαι Η φύση ξέρει… Πολλαπλασιασμό. (28/05/2020) σε πρώτη παρουσίαση για το ιστολόγιο της Πορφυράδας © Μάιος 2021

Διαδικτυακή Ημερίδα: Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ

Εικόνα
  Μια επιστημονική διαδικτυακή ημερίδα θα πραγματοποιηθεί ζωντανά μέσω της πλατφόρμας ZOOM την Παρασκευή 02/04 από τις 10.00 πμ έως τις 15.00 μμ, με κεντρικό άξονα θεματολογίας την κινηματογραφική παιδεία και εκπαίδευση στην κινηματογραφική παραγωγή. Η εκδήλωση διατηρεί δική της σελίδα στο Facebook. Μπορείτε επίσης να επισκεφτείτε την επίσημη σελίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για περισσότερες πληροφορίες. Το Δελτίο Τύπου αναλυτικά: Το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την Παρασκευή 2 Απριλίου 2021, μεταξύ 10:00 π.μ. και 15:00 μ.μ., επιστημονική ημερίδα με τίτλο «Από την Κινηματογραφική Παιδεία και Εκπαίδευση στην Κινηματογραφική Παραγωγή». Η ημερίδα γίνεται στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του Τμήματος και της ανάγκης σύνδεσής του με την πραγματική αγορά του κινηματογράφου στη χώρα μας, γεγονός που θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμο στους φοιτητές και στους διδάσκοντες του Τμήματος Κινηματογράφου, καθώς και στ

Respect Art Workers: Προς έναν Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τέχνες

Εικόνα
Respect Art Workers: Προς έναν Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τέχνες Μια ζωντανή διαδικτυακή διημερίδα πρόκειται να λάβει χώρα μέσω ZOOM την Παρασκευή 12/03 και το Σάββατο 13/03 με την υποστήριξη της ομάδας Support Art Workers. Η εκδήλωση βρίσκεται κοινοποιημένη σε δική της σελίδα στο Facebook: Respect Art Workers απ' όπου μπορείτε να πληροφορείστε εκτενέστερα για το περιεχόμενο της διημερίδας. H ανακοίνωση της ομάδας για το κάλεσμα συμμετοχής αναλυτικά: Στα πλαίσια του διημέρου που διοργανώνουμε με θέμα "Respect Art Workers προς έναν Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τέχνες", καλούμε συναδέλφους εργαζόμενους στις Τέχνες να λάβουν μέρος το Σάββατο 13/03 σε μια συλλογική διαδικασία για να βάλουμε τις βάσεις για έναν κώδικα δεοντολογίας όπως εμείς τον επιθυμούμε. Περισσότερες πληροφορίες στο https://fb.me/e/2jt58Rtox ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι κρατήσεις θέσεων για την δεύτερη μέρα της εκδήλωσης θα γίνουν μέχρι την Παρασκευή 12/03. Αν θέλετε να συμμετέχετε

Ανοιχτό Κάλεσμα - Πρόταση του Συμβουλίου Τεχνών

Εικόνα
Ανοιχτό Κάλεσμα – Πρόταση του Συμβουλίου Τεχνών Ελλάδας  για τη Στήριξη των Καλλιτεχνών και Φορέων Πολιτισμού   Το Συμβούλιο Τεχνών Ελλάδας προτείνει σύμπραξη των επαγγελματικών σωματείων και φορέων, με δικαίωμα στις αποφάσεις, στην ανάπτυξη ενιαίου και ενωτικού χώρου στην αναβάθμιση των παραγωγικών στοιχείων των κλάδων των τεχνών και του πολιτισμού.   Το Συμβούλιο Τεχνών συμβάλει στην αναβάθμιση των μοντέλων διαχείρισης προώθησης και χρηματοδότησης στους κλάδους των τεχνών, των δημιουργικών βιομηχανιών και του πολιτισμού. Καλούμε σε συσπείρωση όλα τα κλαδικά επαγγελματικά σωματεία σε συσπείρωση με το Συμβούλιο Τεχνών με δικαίωμα μιας ψήφου στις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου  του φορέα, ανά κλάδο ή σωματείο. Καλούμε τους πολιτιστικούς φορείς σε παραγωγική συσπείρωση. Το Συμβούλιο Τεχνών Ελλάδας, καλεί τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς, τους πολιτιστικούς διαχειριστές, τους τεχνικούς, τους τεχνίτες και τους παραγωγούς πολιτιστικού και καλλιτεχνικού έργου, τα ιδρύματα και τους κά

Διαδικτυακή Διημερίδα: «Η Καλλιτεχνική Εργασία στην Ελλάδα»

Εικόνα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  Διαδικτυακή Διημερίδα  «Η Καλλιτεχνική Εργασία στην Ελλάδα: Καθεστώς, Πολιτικές, Προοπτικές»  Η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση εκκινεί από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και τις σημαντικές επιπτώσεις της στα καλλιτεχνικά επαγγέλματα. Η διημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 10.00 με 15.00 και θα διεξαχθεί με συζητήσεις σε τέσσερις θεματικούς άξονες: Εργασιακό καθεστώς, Συλλογικότητες και Συλλογική δράση, Πολιτική και πολιτικές και Έρευνα. Έχουν προσκληθεί και θα συμμετέχουν εκπρόσωποι καλλιτεχνικών φορέων, εκπρόσωποι σωματείων και συλλογικοτήτων και ερευνητές. Θα συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας και η επισφάλεια στους καλλιτεχνικούς κλάδους, τα νέα προβλήματα που αναδύονται στις συνθήκες της πανδημίας, οι δυνατότητες εκπροσώπησης των καλλιτεχνών και οι προοπτικές συλλογικών δράσεων και οι πολιτικές που ρυθμίζουν την καλλιτεχνική εργασία. Επίσης, θα παρουσιαστούν ερευνητικά ευρήματα, αλλά και οι προκλήσεις της έρευνας γ

η Παγκόσμια ημέρα Super 8 είναι γεγονός !

Εικόνα
 Η Παγκόσμια Ημέρα Super 8 είναι πλέον γεγονός και θα εορταστεί την 9η Οκτωβρίου του 2021 όπως διαβάζουμε από την ομώνυμη ιστοσελίδα  global-super8-day.info καλώντας τους απανταχού κινηματογραφόφιλους και ερασιτέχνες εικονολήπτες του φορμάτ Super 8 να εορτάσουν με τον εξοπλισμό τους και τα φιλμ.  Οι πληροφορίες που διαβάζουμε από τον φορέα διοργάνωσης GS8D2021 αυτής της πρωτοβουλίας από την σελίδα  global-super8-day.info  : ''Την επόμενη χρονιά, στις 9 Οκτωβρίου 2021 , θα γιορτάσουμε την 20η επέτειο της Παγκόσμιας Ημέρας Super 8 και των 55 ετών του Super 8! Φέτος, η GS8D2020 (προηγούμενη ημερομηνία διοργάνωσης) αναβάλλεται δυστυχώς...Ακόμα και σε αυτά τα άσχημα νέα ας προσπαθήσουμε να βρούμε κάτι καλό . Για παράδειγμα, να ζητήσετε από τα τοπικά φεστιβάλ ταινιών, τους κινηματογράφους, τα θέατρα ή τα μουσεία να συμμετέχουν στο GS8D2021.  Υπάρχουν περισσότερο από 15 μήνες για προετοιμασίες και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η παραγωγή ταινιών Super8 και η διοργάνωση εκδηλώσεων GS8D απα

Τί είναι το «Shutter Opening Angle» στις μηχανές λήψης Super 8;

Εικόνα
 Τί είναι το «Shutter Opening Angle»  στις μηχανές λήψης Super 8; Η πλειοψηφία των μηχανών λήψης φιλμ super 8 κατασκευάστηκαν για οικιακή χρήση με άνοιγμα κλείστρου 180 μοιρών του κύκλου των 360 μοιρών έκθεσης στο φως. Οι 180 μοίρες ήταν μια μέση τιμή έκθεσης έτσι ώστε οι μηχανές αυτές χωρίς πολλούς αυτοματισμούς και χωρίς προβλήματα σκιάσεων, να μπορούν να τραβήξουν καθαρή εικόνα τόσο με τα γρήγορα όσο και με τα φιλμ μικρότερης ευαισθησίας στο φως. Είτε δηλαδή με μεγάλη είτε με μικρή ευαισθησία (τιμή που μετράται με το γνωστό σε όλους πρότυπο ASA ή αλλιώς ISO). Οι πιο επαγγελματικές μηχανές ήταν κατασκευασμένες με άνοιγμα κλείστρου 150 μοιρών έκθεσης, από τον κύκλο των 360 μοιρών, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί φιλμ πιο αργό και με μικρότερη  φωτοευαισθησία (kodachrome 40 ή Kodak vision3 50D) που προορίζεται κατά βάση για λήψεις ημέρας. Σε άλλους τύπους μηχανών (συνήθως αυτές χαρακτηρίζονται με το πρόθεμα XL) βλέπουμε ότι ο κατασκευαστής είχε προβλέψει την μεγαλύτερη δυνατή έκθεση σ